tiistai 30. elokuuta 2016

Rakenneultra

Eilen oli vihdoin kauan odotettu rakenneultra! Meidän aika oli vasta klo 15, joten aamupäivä meni touhutessa kaikkea, että sai ajan kulumaan. Vihdoin kello lähestyi kolmea ja istuimme Teemun kanssa odotusaulassa jännittyneenä. Meidät kutsuttiin huoneeseen, ja alettiinkin samantien ultraamaan. Kätilö kertoi kokoajan mitä näytöllä näkyy, kunnes päästiin tutkimaan sydäntä. Kätilö vain tuijotti ruutua ja oli hiljaa. Mulle alkoi jo tulla paniikki, että kaikki ei olekaan hyvin.
   Nousin välillä jaloittelemaan, ja sain juotavakseni mehua, jotta saataisiin vauva liikkeelle, ja vaihtamaan asentoa. No, eihän se mihinkään liikkunut... Sydämen tutkiminen kesti kauan, ja olin jo tosi huolestunut, mutta vihdoin kätilö sai näkyviin kaikki mitä tarvitsi, eikä rakennepoikkeavuuksia löydetty. Mun masussa siis kasvaa toistaiseksi terve 432 grammaa painava vauva.



   Pitkään kestäneen ultraamisen jälkeen kätilö pyyhki mun vatsan, ja päästiin lähtemään pois. Olo oli niin helpottunut, mutta samalla olin hormonihöyryissäni pettynyt, että ei saatu tietää vauvan sukupuolta. Tottakai tärkeintä oli, että vauvalla oli kaikki hyvin, mutta oltiin kovasti odotettu, että sukupuolikin näkyisi.
   Tänään jo tutkiskelin Tampereen tarjontaa, ja varasin ajan Koskiklinikalle 4d ultraan. Se vaikutti kovin mielenkiintoiselta, sillä siitä tallennetaan videokuvaa dvd-levylle ja sen saa sieltä mukaansa. Varmasti joku sielä ajattelee, että turhaa rahanmenoa, mutta jos kerta on olemassa tuollainen mahdollisuus, niin halutaan nähdä vielä kerran ennen tammikuuta meidän pieni vauva.
   Nyt voidaan taas elää rauhassa tietäen, että pikku Latella on kaikki hyvin, vaikka vieläkään hän ei itsestään mitään ilmottele. Kovasti jo odotetaan, että koska liikkeet alkavat tuntumaan, mutta mulla on istukka etuseinässä, niin sekin vaimentaa jo liikkeitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti