perjantai 9. syyskuuta 2016

Kotona taas!

Seesteinen keskiraskaus. Eilen vaihtui raskausviikko 23. Mihin tää aika menee?
   Päästiin vihdoin viime lauantaina muuttamaan takas kotiin, ihanaa! Alkuviikko meni paikkoja siivotessa ja innostuinpa sitten siivoamaan kaikki vaatekaapitkin ja pari Ikea kassillista löytyi turhia vaatteita. En tajua kuinka aina tasaisesti parin kuukauden välein kaappiin on kertynyt pari säkillistä turhia vaatteita... Pidetään sunnuntaina äidin kanssa kotikirppis, joten toivottavasti edes osa vaatteista ja kengistä löytää uuden kodin!
  Kävin samalla läpi kaikki vauvan tarvikkeet ja vaatteet, koska niitä oli kertynyt muutama Ikea kassillinen, kiitos Ilona. Helpotti hurjasti kun nyt tiedän mitä vauva vielä oikeasti tarvitsee. Meillä on jo paljon kaikkea vauvalle, ja jos tahti jatkuu samanlaisena, niin me vielä hukutaan tavaraan! Onneksi rahaa on rajallisesti, niin pysyy edes jotenkuten aisoissa tämä homma.
 

 Viikon sisällä on tapahtunut monia ihania ja ei niin ihania asioita liittyen vauvan kasvuun. Nimittäin aika tarkalleen viikko sitten tunsin ekaa kertaa vauvan potkut, jotka voi luokitella potkuiksi. Oon mä aiemminkin tuntenut jotain hipaisuja, mutta nyt oon varma kun menen kyljelleni makaamaan, että Late se sielä potkii. Sitten niitä ei niin kivoja juttuja. Närästys! Ennen en tiennyt mitä on närästys, mutta nyt voin sanoo että tiedän. Mulla se on vielä aika pientä, mutta niin inhottavaa. Ja toinen juttu on selkäkipu! Viimeaikoina on täytynyt todella alkaa kiinnittää huomiota siihen kuinka tavaroita nostelee, tai minkälaisessa asennossa makaa. Olen koittanut vahvistaa keskivartaloa, ja tehdä kävelylenkkejä Helmin kanssa, jotta saisin edes hieman vahvemmaksi keskikroppaa ja kivut kuriin.
   Tälläviikolla oli myös neuvola, jossa ei ollut mitään uutta, mulla on kaikki arvot niin hyvät kun olla ja voi. Käytiin myös läpi Kelan tukiasioita ja perhevalmennuksia.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti