torstai 23. helmikuuta 2017

Vauvan kanssa kaupungilla

Käytiin tänään Viljamin kanssa pyörähtämässä kaupungilla. Hypättiin aamupäivällä bussiin ja nähtiin muutamia kavereita ja siskoani, sekä kierreltiin vähän kauppoja. On niin helppoa kulkea julkisilla, kun niitä menee tuosta vierestä vartin välein, ja vaunujen kanssa matkustaa ilmaiseksi. Se on tosi iso säästö, että me pärjätään yhdellä autolla. Olen lukenut muutamista vauva ryhmistä, että on niin hankalaa kulkea pienen kanssa missään kaupungilla, kun ei tiedä koska sen on nälkä ja mitä jos se alkaakin bussissa huutamaan.

Joko meillä on tosi helppo lapsi, tai sitten se on vain asenteesta kiinni, mutta mun mielestä siinä ei ole ollut mitään ongelmaa lähteä Viljamin kanssa ihmisten ilmoille. Tänäänkin syötin ja vaihdoin vaipan ennenkuin lähdettiin, pian Viljami nukahti vaunuihin, ja nukkui kolme tuntia. Hän heräsi juuri sopivasti kun oltiin kahvilassa, jossa mun oli helppo syöttää häntä ja jatkettiin matkaa kotia kohti. Mä sain vähän kierrellä kauppoja, ja nähdä samalla ihmisiä. Kotona ollessa alkaa äkkiä seinät kaatuun päälle jos ei pääse välillä pihalle! Oon ehkä isosiskoltani oppinut, että lapsen kanssa voi mennä ihan samanlailla kun ilman lastakin, pitää vain osata varautua hieman etukäteen, mutta ei pidä stressata mistään turhasta. 

Lähtekää rohkeasti vauvan kanssa kaupungille, älkääkä jumittuko kotiin neljän seinän sisälle! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti