keskiviikko 5. huhtikuuta 2017

Äidin uusi tukka - permanentti

Kyllä, kuten otsikosta voitte jo lukea, mulla on uusi säkkärä tukka. Sellainen 80-luvun kiharapilvi on täällä! No ei nyt sentään. Olin haaveillut permanentistä jo pidemmän aikaa, sillä olen äärettömän huono laittamaan tukkaani mitenkään ja permanentti olisi aina siistin näköinen, eikä vaatisi paljoa laittoa. Eräs päivä Facebookissa tuli vastaan ilmoitus, jossa eräs nainen etsi hiusmallia kouluun näyttöä varten, ja nimenomaan permanentin laittoon. Minä kiiruhdin ilmoittautumaan vapaaehtoiseksi, ja niin me lyötiin päivä lukkoon. Aloin kiireesti etsimään netistä inspiraatiokuvia, ettei vahingossakaan tästä mun äärettömän paksusta tukasta tule sellaista afroa, mitä en siis lähtenyt hakemaan.

Muutama viikko ennen näyttöpäivää kävin koululla, jotta tämä permanentin tekijä saisi näyttösuunnitelmansa tehtyä ja saatiin vaihdettua ajatuksia siitä millaista lähdetään tekemään. Meidän ajatukset sopikin hyvin yhteen ja lähdin hyvillä mielin kotio odottelemaan näyttöpäivää.

The päivä oli eilen ja ihana mieheni piti talvilomapäivän tähän väliin, jotta hän sai olla Viljamin kanssa kotona, eikä mun tarvinnut ottaa häntä mukaan koululle. Jännitin päivää jonkin verran, sillä kauhukuva päässäni oli kutakuinkin tätä luokkaa:

permanentti
Kuva täältä
Teemu ja Viljami vei mut koululle ja olinkin hyvissä ajoin paikalla. Hetken odottelun jälkeen otettiin mun tukasta kuvat edestä, sivuilta ja takaa. Sen jälkeen kampaaja vielä varmisti mun tukan sävyn, ilmeisesti aineiden valintaa varten. Pian pääsinkin sitten istumaan kampaamotuoliin ja siirryttiin pesemään mun tukka. Mä niin rakastan sitä, kun joku muu pesee mun hiukset ja edelliskerrasta olikin jo hetki aikaa! Pian alettiin rullailemaan mun tukkaa, ja siinä taas huomasin kuinka paljon mulla tätä hiusta on. Hetki siinä vierähtikin rullien laitossa ja mä kerkesin kirjoittelemaan vähän postauksia valmiiksi odotellessa. 
Kun rullat oli päässä laitettiin permanenttiaine ja annettiin sen vaikuttaa noin 20 minuuttia, kunnes mentiin taas pesupaikalle. En tarkalleen tiedä mitä mömmöjä mun päähän laitettiin, mutta siinä epämukavassa asennossa tukka altaassa jouduin hetken odottelemaan kunnes rullat otettiin pois ja sain ihanan päähieronnan siinä tukanpesun aikana. Pääsin peilin eteen ja mua hymyilytti, mulla oli oikeesti kihara tukka! Kuivattiin hiukset ja näin lopputuloksen enkä olisi voinut olla tyytyväisempi. Juuri sellainen mitä lähdettiin hakemaan. Alta näette mun tukan märkänä sekä kuivana. Aina permanentti ei tarkoita tuon ylimmän kuvan kaltaista säkkärää! 

permanentti

permanentti

Mitä te tykkäätte lopputuloksesta? Iskeekö permanentti teihin?

6 kommenttia:

  1. Kiva tuli! :D Siis mulla on oikeesti ollut sellainen säkkärä permanentti kun olin ehkä 14. Minulla jäi pienet traumat siitä kun sen poiskasvamisessa kesti minusta silloin aivan liian kauan. Teininä kun tylsistyy kaikkeen muutamassa päivässä... Hihii :)

    VastaaPoista
  2. Ihana permis! Muistan kuinka joskus mun yläasteaikaan (mistä tietää olevansa vanha?
    siitä kun yläasteikä on ollut ysikytluvulla ;) ) permis oli muotia ja mullekin sellainen laitettiin useammin kuin kerran :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kukapa olisi silloin arvannut, että vielä joskus permanentti tulee uudelleen muotiin : D

      Poista