perjantai 21. huhtikuuta 2017

Neljä kuukautta

Minä täytin tällä viikolla jo neljä kuukautta! Olen oppinut kuluneen kuukauden aikana kovasti taas uusia juttuja, ja viihdyn entistä enemmän päivisin hereillä ja nukun yöt paremmin. Nykyään osaan nukahtaa yksin omaan sänkyyn. Äiti voi illalla syöttää minut ja sen jälkeen laskea omaan sänkyyn, jossa pyörin hetken kunnes saan unen päästä kiinni. Ensimmäisen heräämisen jälkeen pääsen kuitenkin Äidin ja Isin viereen nukkumaan loppuyöksi. Aamuisin makoillaan Äidin kanssa sängyssä tuijotellen ja naureskellen toisillemme. Herään joka aamu hymy huulilla. Makoilen aamuisin Helmin kanssa kylppärin matolla sen aikaa, että Äiti saa tehdä aamutoimet. Helmi yleensä pesee mut, jotta oon sitten puhdas yön jäljiltä. Viihdytän ympärillä olevia ihmisiä kovasti juttelemalla, olen myös oppinut kiljumaan. Tykkään kun Äiti ja Isi päristelee huulilla ja tekee auton ääniä. Oon oppinut myös nauramaan ääneen. Äiti aina nauraa mulle takas ja sekös vasta hauskaa onkin. Nauretaan yhdessä kovaa! Nauran aina kun Pappa heiluttaa mun jalkoja ja opettaa kuinka sitten isona polkupyörällä poljetaan. Oon myös oppinut tarttumaan leluihin kiinni, ja mun lemppari onkin kirahvipurulelu, koska se on kiva laittaa suuhun ja pureskella. Se helpottaa vähän mun oloa, kun mun ikenet vähän kutiaa, jokohan mulle on tulossa hampaita? En oo vielä kääntynyt kertaakaan selältä vatsalleen, koska mä haluisin vaan mennä kokoajan eteenpäin, enkä jaksa oikein keskittyä mihinkään kääntyilyyn. Mahalla ollessani potkin aina jaloilla niin paljon, että hetken päästä mun nenä saattaakin osottaa ihan toiseen suuntaan kun mihin äiti mut hetki sitten laittoi. Haluaisin kovasti päästä jo eteenpäin!


Käytiin myös neuvolassa eilen. Oon kuulemma aika lyhyt mutta pullea, niin mulle se lääkäri sanoi. Mutta se ei kuulemma haittaa, kun Äiti ja Isikin on aika lyhyitä ja ehkä vähän pulleita. Kasvan hyvin omalla käyrälläni kuitenkin. Painan nyt 7020 grammaa, eli 420 grammaa enemmän kuin kuukausi sitten. Pituutta minulla on 60,6cm, joka on 1,4 cm enemmän kun kolmen kuukauden neuvolassa. Päänympärys on kasvanut tasan sentin, eli nyt se on 42,2cm. Lääkäri kuunteli mun keuhkot, ja mua nauratti se kovasti enkä malttanut olla hiljaa. Mun korviin kurkattiin myös, koska oon ollut vähän räkäinen ja mulla oli se yks korvatulehdus niin ne seuraa jatkuvasti ettei mulle tuu uusia tulehduksia. Tällä kertaa oli onneksi ihan puhtaat korvat. 

Neuvolakorttiin kirjoitettiin näin: Hymypoika. Kasvaa hyvin. <3 Ja sitä mieltä Äitikin musta kuulemma on. Ens neuvolassa saankin taas rokotuksia, toivottavasti niistä ei tuu mitään inhottavia oireita mulle.

2 kommenttia: