tiistai 11. huhtikuuta 2017

Testissä: Bloggaajan kalenteri 2017

Muistan, kun ala-asteella meille jaettiin aina lukuvuoden alussa kalenteri ja oli ihan parasta päästä täyttämään uusi lukujärjestys kivoilla värikynillä. Kalenteriin merkattiin koepäiviä ja harrastusaikoja. Ylä-asteella kalenterista tuli minulle entistä tärkeämpi, sillä oli paljon enemmän muistettavaa, kokeita, esitelmiä, treenejä... Panostinkin aina hieman kalenteriin, ja pidin sillä myös jonkinlaista päiväkirjaa. Lukio aikana kalenteri siirtyi lähinnä iPadille, sillä tein lähes kaikki muistiinpanot tabletilla. En tainnut edes omistaa perinteistä paperista versiota lukion aikana. 
Bloggaamisen aloitettua nappasin kaapista vihon, johon kirjoittelin aina postausideoita ja merkkasin kun jokin idea oli saatu postattua. Se oli ihan kätevää, koska mun muisti ei todellakaan ole kovin hyvä, ja väsyneenä varsinkin ideat unohtuu hyvin pian, jos niitä ei saa kirjoitettua ylös.

Nyt kuitenkin saan palata takaisin noihin yläaste aikoihin, ja perinteiseen kalenteriin, sillä mulla on testissä Bloggaajan kalenteri 2017. Olen nyt reilu viikon verran käyttänyt tätä kalenteria, ja mun täytyy myöntää, että onhan tämä nyt kätevä! Miten olin unohtanut paperisen kalenterin helppouden. 

Bloggaajan kalenteri

Bloggaajan kalenteri sisältää jokaiselle päivälle oman kohdan, johon voi kirjoittaa postausaiheen, laittaa ruksin jos kuvat on kuvattu ja editoitu sekä merkata jos kyseessä on yhteistyöpostaus. Postausideat saa näppärästi kasattua yhteen paikkaan. Kalenterista löytyy hyvin joka viikolle vapaata tilaa, johon mahtuu kirjoittamaan muistettavia asioita, kuten yhteydenottoja ja kehitysideoita blogille. Kalenterin avulla pystyy hyvin pysymään perillä myös sosiaalisen median tilastoista, sillä viimeisiltä sivuilta löytyy taulukko johon voi merkata kuukausittain seuraajien ja kävijöiden määriä. Bloggajan kalenteri on ulkonäöltään simppeli mustavalkoinen, joka miellyttää minun silmää kovasti.

Bloggaajan kalenteri

Bloggaajan kalenteri

Kaikinpuolin todella näppärä kalenteri, ja vastaa juuri minun tarpeitani. Selkeä, ei mitään ylimääräistä ja löytyy kaikki tarvittavat kohdat, jotta tässä bloggaamisessa pysyisi edes jonkinlainen järjestelmällisyys.

Kalenteri saatu blogin kautta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti