sunnuntai 14. toukokuuta 2017

Mun ensimmäinen äitienpäivä

Tänään on mun ensimmäinen äitienpäivä äitinä! Viljamin syntymästä on pian viisi kuukautta ja vieläkin on välillä vaikea ymmärtää mitä kaikkea äitiys oikeasti on. Niin paljon huolta ja murhetta, valvottuja öitä ja hermojen koettelua. Vastapainoksi niin paljon onnea, iloa, hymyä ja rakkautta. Mikään ei ole parempaa kuin nähdä oma lapsi tyytyväisenä hymyssä suin. Kuinka ihanaa on seurata lapsen kehitystä, joka päivä oppii jotain uutta!


Monesti mietin sitä kuinka haluaisin kasvattaa meidän pojan, ja usein Teemun kanssa pohditaankin mitä asioita halutaan ehdottomasti meidän lapselle opettaa. Haluaisin, että Viljami oppii hyvät käytöstavat heti nuorena, muiden kunnioituksen ja sen että pitää olla aina oma itsensä, eikä miettiä mitä muut hänestä ajattelee. Välillä mieleen hiipii ajatus, että osaanko varmasti kasvattaa lastani oikein ja opettaa hänelle niitä arvoja jotka ovat itselleni tärkeitä ja mitä minulle on omat vanhempani opettanut. Pystynkö olemaan hyvä esimerkki ja omalla tekemiselläni näyttämään mikä on oikein ja mikä ei. Uskoisin että monet äidit miettivät joskus samoja asioita. Meidän täytyy vaan luottaa itseemme ja tehdä asiat niin kuin itse koemme parhaaksi.

Oma äitini on opettanut minulle paljon asioita, jotka haluan siirtää myös Viljamille. Tärkeimpänä pidän kuitenkin ehkä sitä, että pystyn puhumaan äidille ihan kaikesta ja äidille saa soittaa koska vaan. Haluan että minulle ja Viljamille tulee yhtä läheiset välit kuin itselläni on oman äitini kanssa. Äiti on aina paikalla silloin kun häntä tarvitsen. Olen niin kiitollinen siitä, että minulla on maailman paras äiti, ja että tänä vuonna minäkin saan olla äiti. Kiitos siis myös Teemulle! <3 


Mun äitienpäivä alkoi ihanalla aamiaisella, sen jälkeen otettiin pitkät päikkärit Viljamin kanssa. Illemmalla mennään katsomaan Teemun mummua ja sen jälkeen syömään ja saunomaan Teemun vanhempien luokse. Oikein ihanaa äitienpäivää kaikille äideille, erityisesti omalleni joka nauttii tällä hetkellä Kreikan auringosta! <3

2 kommenttia: