sunnuntai 4. kesäkuuta 2017

Hiustenlähtö synnytyksen jälkeen

Muistatte varmaan, kun kävin huhtikuun alussa ottamassa permanentin, ja rakastuin siihen kovasti. Alkuun hiukset olikin ihanat, mutta pikkuhiljaa hiukset alkoi kuivua kovasti. Käytin kosteuttavia hoitotuotteita, mutta silti hiukset oli todella kuivat. Mun tukka on aina ollut todella hyväkuntoinen, en ole juurikaan käyttänyt suoristusrautaa, tai muita vempaimia yksinkertaisesti siksi, että tässä mun tukassa ei mitkään kiharat pysy, ja suorana vain siihen asti, kunnes ensimmäinen tuulenpuuska tulee ja sit ne on taas ihan taipuisat. Multa alkoi myös lähteä aivan järjettömästi hiuksia. Siis isoja tuppoja aina kun pesin tukan, tai jos edes koskin mun päähän. 

Eräs ilta kun letitin mun tukkaa, huomasin että mun ohimot on aivan kaljut, siis hiusraja on karannut molemmilta puolilta yli viisi senttiä! Asiaa korostaa vielä se, että mun oma väri kasvaa näköjään ihan vaaleana, joten tummassa tukassa näyttää tosi kivalta.. Not.. Melkein itkua väänsin, kun käskin Teemua katsomaan mun tukkaa, mä alan kaljuuntua! Olen kuullut monilta äideiltä, että synnytyksen jälkeen hiukset lähtevät päästä, ja hetken jo luulin että mä säästyin siltä, mutta tässä sitä nyt ollaan. Jokapaikka on täynnä mun hiuksia, ja silti niitä on vielä päässäkin! Eli onneksi mulla on omasta takaa paksu tukka, niin ei paljon haittaa hiustenlähtö, mutta jos tämä kauan jatkuu samanlaisena niin mulla ei oikeasti ole kohta ainuttakaan hiusta päässä.

hiustenlähtö

En tiedä onko tähän hiustenlähtöön syynä permanentti, synnytys vai noiden molempien summa, mutta kivaa se ei ole! Odotan sitä päivää, että saan mun paksun ja terveen tukan takaisin. Olen aina ennen käyttänyt hiusöljyä mun tukassa, mutta permanentin jälkeen sen käyttö kiellettiin, joten kiltisti tottelin. Nyt kuitenkin googlailin asiaa, ja ilmeisesti heti permanentin jälkeen öljyä ei saa käyttää, mutta jos tilanne on samanlainen kun mulla nyt, niin se on ehkä ainoa keino ja nyt aion koittaa elvyttää mun tukan öljyn avulla. Jos siellä on joku joka tietää jotain öljyjen käytöstä permanentin kanssa, niin valaiskaa mua vähän!

Onko mulla kohtalotovereita, lähtikö muilla synnytyksen jälkeen tukka päästä, ja palautuiko takaisin normaaliksi ajan kanssa?

9 kommenttia:

  1. No mulla on aina lähtenyt hiuksia vaikka miten paljon ja aina on viemärit tukossa sen takia, mutta synnytyksen jälkeen lähti todellakin vielä enemmän. Juuri ohimoilta lähti eniten. Sitten olikin taas mukavaa kun ne alkoi kasvaa takaisin... Sellaista pientä haiventa mitä ei saanut lainkaan kii, ihan järkkyä...😃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tää on kyllä ihan omaa luokkaansa! Sitä odotellessa siis! : D

      Poista
    2. Imetyshormonit vie kuulemma tukkaa joltain paljokin!

      Poista
  2. Tällä kans yks hiusten lähdöstä kärsivä! Mulla on muutenkin tosi ohut hiuslaatu ja nyt on lapset 5v ja 3v sekä äiti ihan kalju. Alko ensimmäisen raskauden jälkeen ja vuosi vuodelta vaan pahentunu. Päälaella ihan selvä kalju kohta joka PALOI tossa kun oli kuumat ilmat. Ihan itkettää. Oon yrittäny lisätä vitamiineja ja vaihtaa shampoota mutta ei näytä auttavan. Kai täs täytyy kohta turvautuu johonkin hiuslisäkkeeseen :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua! Toivottavasti saisit pian tukan takaisin, keinolla millä hyvänsä! : D

      Poista
  3. Minulla lähti tukkaa oikein reilusti juuri niihin aikoihin kun lopetin imettämisen. Olin ihan järkyttynyt. Samaan aikaan palasin myös töihin ja yritin jotenkin sivujakauksella peitellä juuri ohimoita.. Onneksi tukka kasvoi myös takaisin <3 Kyllä se siitä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! Onneksi toivoa siis kuitenkin on! :)

      Poista
  4. Muuttuvat hormonit vaikuttaa hiusten lähtöön (ei imetys). Ja kasvaa kyllä siitä takaisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin olen ymmärtänyt. Sitä odotellessa! :)

      Poista